"Наша школа - школа сучасних знань!" / "Unsere Schule - die Schule des modernen Wissens!" / "Our school - the school of modern knowledge!" / "Nasza szkoła - to szkoła nowoczesnej wiedzy!"

 
Розділи сайту
Кабінет практичного психолога та соціального педагога

Психологічна служба закладу

Кабінет практичного психолога

 

 

Практичний психолог закладу

Димчіна Ірина Юріївна

Кабінет соціального педагога

 

 

 

Соціальний педагог закладу

Непорочна Анастасія Вікторівна

Методичний посібник для виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми.

Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція.

7 клас    
8 клас    
 9 клас    
10 клас   
 11 клас    

Міжнародна організація з міграції

 



 Поради практичного психолога

«Культура людини в конфліктній ситуації»

      Відомий французький письменник  Антуан де Сент- Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей - досить складний і делікатний процес. Кожний із нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які  визначаємо як  конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті ? Як їх розпізнавати,  попереджувати і розв'язувати ?                                                                    Між дітьми конфлікти виникають з різних причин. Зокрема, хтось не поступився місцем, книжкою, м'ячем; хтось розкрив чиюсь таємницю; хтось не погодився з думкою іншого; хтось на когось придумав прізвисько; хтось переміг у грі, а хтось програв...

Конфлікт - це суперечка, загострення  протиріч і боротьби двох чи більше сторін. Проблема ця досить серйозна. Існує навіть наука, яка безпосередньо займається цим, - конфліктологія.  Також існує термін "конфліктна людина". Їй властиві бажання домінувати за будь - яких обставин, надмірні принциповість ( псевдопринциповість ) і прямолінійність у висловлюваннях і  судженнях, поганий настрій, роздратованість, несправедлива оцінка вчинків і дій інших.               Саме дратівливі люди найчастіше стають учасниками конфлікту. А супроводжують їх при цьому такі негативні емоції, як:  гнів, злість, роздратування, розчарування.                                                             Отже, дорогі друзі, аби уникнути конфлікту, намагайтеся діяти так:

v з'ясуйте причину конфлікту;

v висловлюйте свою незгоду щодо думок іншого так, щоб він не образився;

v стримуйте свої емоції;

v узгоджуйте свої думки з думками однокласників та друзів;

v справедливо оцінюйте власні дії та дії інших дітей;

v уникайте тих, хто нав'язує суперечку чи бійку

v якщо ненароком посварилися з друзями, то мерщій промовляйте мирилки !

  Українські народні мирилки:

Не дивися так сердито,

Дуже хочу я дружити.

Ось мізинчик, мізинець,

Сварки нашої кінець!

                                                         Винний я, і винний ти.

                                                         Так бува у нас завжди.

                                                         Тож обоє уклонились

                                                         І швиденько помирились.

                                                         Мирись, мирись, мирись

                                                         І більше не сварись.

         Будь - який емоційний стрес, будь - яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрощі або прагнення помститися - усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя

Пам'ятайте: найкращий спосіб боротися з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.

Не старайтеся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисніше і безпечніше зайнятися самовихованням. Пам'ятайте: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ви, приймайте її такою, якою вона є. Умійте бачити в людині позитивні якості й у стосунках з нею спробуйте опиратися саме на ці якості.

                   І на завершення така порада : не ображайтесь і не обурюйтесь критикою на вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення.

Давайте посміємось,

Успіху нашому всміхнемось,

І зустрінемо невдачу

Без скорботи і без сліз.

Ефективним методом профілактики та попередження конфліктів є уникнення конфліктних ситуацій.                                      Ми рекомендуємне прагнути будь-що домінувати;

Ø бути принциповим, проте не боротися лише заради принципів;

Ø пам'ятати, що прямолінійність - це добре, проте не завжди;

Ø частіше посміхатися (посмішка мало коштує, проте дорого цінується);

Ø пам'ятати, що традиції - це добре до певної міри;

Ø говорити правду потрібно, але це потрібно робити вміло;

Ø прагнути бути незалежним, але не самовпевненим;

Ø не перетворювати настирливість у надокучливість;

Ø не чекати справедливості для себе, якщо ти сам несправедливий;

Ø не переоцінювати своїх здібностей і можливостей;

Ø не виявляти ініціативи там, де її не потребують;

Ø виявляти доброзичливість;

Ø виявляти витримку й спокій у будь-якій ситуації;

Ø реалізувати себе у творчості, а не в конфліктах.

Правила безконфліктного особистісного та міжособистісного спілкування.

§  Намагайтесь адекватно оцінити власну поведінку в конфліктній ситуації.

§  Подивіться на проблемну ситуацію очима іншої людини.

§  Уникайте суджень щодо дій та висловлювань іншої людини.

§  Контролюйте свої емоції.

§  Запрошуйте іншу людину до обговорення спірних питань навіть тоді, коли ви можете взяти ініціативу на себе.

§  Враховуйте можливість фальсифікації інформації під час її передачі.

 

Сторінка соціального педагога